8 órás GPS pontkereső verseny-kalandrally futam zajlott 2013. november 9-én dombokon, hegyeken, völgyeken, sárban, gazban, erdőben és homokban a WorldGate KFT szervezésében.
A futamon népesnek számító mezőny, neves csapatok gyűltek össze. A 37 induló közül végül 31 ért célba. Az eddigi legjobb WG Kupás helyezésünket, a 2. helyet értük el most, amivel elégedettek vagyunk! Csapatunk Mozsgai Endre és Viktória, Kósa Zoltán és (Ve)Roni(ka), valamint Vadmalac az új terepjáró összeállításban vett részt. A két hölgy életében először "élvezhette" egy ilyen verseny hangulatát és rázós vagy éppen lágyan vendégmarasztaló saras útjait.
Az eredménnyel elégedettek lehetünk. Lemossuk a sarat az autóról és ruháinkról, majd néhány nap múlva, november 15-én indulunk Erdélybe, Tordaszentlászlóra, hogy az Uniqa Magyar Kalandrally Bajnokság idei záró futamában az eddigi három bajnoki futamon kiharcolt előnyünket megtartva vagy növelve megszerezzük első összetett bajnoki címünket! Kezdő évünkben ez tán nem is lenne rossz eredmény.
Ugyan nem számít bele a bajnokságba, de azért komoly, felkészülési versenyként fogunk hozzáállni a WorldGate Gps Trophy Ősz futamának feladataihoz is.
Aztán pár nap szünet után indulhatunk Erdélybe, a Sandlander Management Kft. által szervezett Uniqa Magyar Kalandrally Bajnokság idei 4. futamára, hogy újabb jó szereplésünkkel megszerezzük az éves összesítésben a bajnoki címet kategóriánkban.
Sajnálatos szokásunk szerint versenyautónk "természetesen" szerelgetés alatt áll, de azért el fogunk indulni a versenyeken.
Decemberre pedig már beütemeztünk magunknak a nemrég útjára indult AfricaLegend Mikulás előfutamát!
Nemrégiben új szervezésű, szintén afrikai célú futam éledt fel a magyar kalandrally életben.
Az AfricaLegend célja Egyiptom. A Szírián átvezető út bizonytalanságai miatt egyelőre terv, hogy 2014. novemberében Budapestről indulva Egyiptomba megy ez az új kalandrally futam.
Addig is a hazai előfutamokon mérhetik össze magukat egymással a csapatok.
A II. előfutam a Kastélyok és Borok alcímet kapta. A Tisztavízzel.hu Kalandrally Csapat navigátora, Kósa Zoli ezúttal vendégszereplőként az Újratervezés csapatnak navigált. Méghozzá teljes sikerrel, hiszen a szeptember 28-án és 29-én zajló futam mindkét napját nyerte a csapat, így a végeredmény szerint is az Újratervezés csapata nyerte a futamot.
Legközelebb már a Tisztavízzel.hu is ott lesz, sőt szándékunk az afrikai futamon is indulni!
2013. szeptember 14-15-én zajlott az immár klasszikusnak mondható Budapest-Makó kalandrally verseny, a Budapest-Bamako hivatalos előfutama, egyben az Uniqa Magyar Kalandrally Bajnokság idei III. futama.
Ismét az offroad speciál feladatok nélküli light kategóriában indultunk, a Frontera betegeskedése miatt egy beugró autóval és annak tulajdonosával, Istvánnal kiegészülve.
A közel 30 éves széria kis Pajero jól ment, elvileg jobb autók végeztek mögöttünk, mutatva hogy a technika itt nem minden.
A csapat jó munkája meghozta gyümölcsét. Ugyan az első napi eredménylistán még 2. helyen álltunk, másnap délutánra kiderült hogy több pontunk van, mint amit meghirdettek, így szerény 20 pontos előnnyel vezettünk az első nap után, bár mi nem így tudtuk. Csak sejtettük...
A második napon is jól haladtunk, mi hibátlannak éreztük a napot, a bonus pontokkal járó feladatsorokat is megoldottuk. Mint kiderült, két feladatot félreolvastunk (például S betűnek látszott valami amit 5-nek fordítottunk, de 8-as vagy 9-es kellett volna hogy legyen) vagy a felfestés csapott be bennünket... nem tudjuk. Emiatt elvesztettünk 340 pontot (2 feladat 20-20 pont, 100 és 200 pont bonusok), ami rengeteg! Ennek ellenére megnyertük a versenyt!
"Ha" ugyan nincs a sportban... de "ha" ez a 340 pont plusz meglett volna, nagy fölénnyel nyerünk. Kár érte, de végül is a pontversenyt nem a "ha" dönti el.
A kis Pajero kapott szegény. Az első napon már a hátsó futómű megsérült, az üzemanyagtankot spanifer tartotta a helyén, szivárgott a gázolaj egész úton. A második napon a kartervédő lemez adta fel ragaszkodását a karosszériához és inkább origamisan elgyűrődve ottmaradt Csongrád megye homokjában.
Most mindenesetre két győzelem és egy második hely után szoros 5 ponttal vezetjük a pontversenyt. Így a végső győzelem, a bajnoki cím elnyerése az idei utolsó futamra maradt. November, Erdély, 3 nap... jövünk és ismét odatesszük magunkat!
Szeptember 14-15. Az Uniqa Magyar Kalandrally Bajnokság 2013. évi 3. futama, a Budapest-Makó etap következik, mely egyben Budapest-Bamako Rally előfutam is. Emiatt a Budapest-Makó mezőnye minden évben elég népes, 80-100 vagy akár több csapat részvétele is várható!
A szeptember 21-22-re tervezett Dabas futamot kivették a naptárból. Annyi a verseny már, hogy "sörétes puskával lövik a naptárt a szabad hétvégékhez" (by Karlik Dóra).
A szervező, a Sandlander pedig Dakar rallys kötelezettségei miatt novemberben már elég elfoglalt, hiszen a januári Dakar rajtra el kell indítaniuk a technikát, a felszerelést hogy odaérjen Dél-Amerikába... szóval lehet, hogy mégis Erdélyben, októberben lesz vége az idei kalandrally bajnokságnak?
Június 1-én és 2-án zajlott a Sandlander szervezésében az Uniqa Magyar Kalandrally Bajnokság idei 2. futama.
A budapesti Lurdy Ház parkolójából rajtoló verseny mezőnye az első napon Balatonszemes környékére, pontosabban Somogybabodra érkezett be mintegy 300 km megtétele után közutakon, erdei, mezei földutakon, sáros terepen keresve a GPS koordinátás feladatokat, megoldva a Team Spirit csapatfeladatokat és a heavy kategóriások az Offroad Speciál terep-ügyességi feladatokat.
Az Opel Frontera küszködő-nyikorgó első hajtással, de haladt. Ezúttal nem a megszokott csapatösszeállítás ült az autóban, tartalék tagunk életében először vett részt ilyen versenyen.
Sajnos a navigációs rendszerünk szoftverhiba miatt az első napon nem volt velünk. Hihetetlen, de a 60-70 feladat elérése közben 181 alkalommal szakadt meg a kapcsolat a GPS és a laptopon futó szoftver között, ez jelentősen lelassított bennünket és stresszelte a navigálást.
Egy mély nyomvonalas sáros szakaszon mintegy 15 percre megfeneklettünk, nem volt elég az autó szabad hasmagassága. A Gekko Team segítségével gyorsan szabadultunk innen, majd folytattuk a versenyt.
Az elakadás és a navigációs szoftver problémája ellenére meglepetésünkre a nehéz terepen is a 2. helyen álltunk az első nap után. Sajnos az 1. helyezett Krokoteam nagy pontelőnyt szerzett. A 3. helyre beérkezett tavalyi bajnokcsapat, a Schiller Team mindössze 20 ponttal volt mögöttünk, de autójuk, a Mitsubishi L300 a nap végére hengerfejes lett.
A versenynap Somogybabodon ért véget, ahol a heavy kategóriások OS feladatokkal szerezhettek további pontokat.
Vasárnap, a 2. napon elsősorban biztonsági autózásra törekedtünk. Reggel a Schiller Team egy komolyan megépített csereautóval (Mitsubishi Pajero V6) jelent meg, tehát erős erőfölényére lehetett számítani, magunkban elkönyveltük a várható 3. helyet.
A sáros, szétázott, dagonyás somogyi dombok nem voltak jó terep nekünk, navigációs tévedések és egy borulásveszélyes elakadás is közbejött. Ezután még olyan, térképen jelzett erdei útra is bekeveredtünk, ahol erdészeti-katonai terepes teherautókon kívül más nemigen ment volna el, így egy utoljára több éve használt, bozóttal, bokrokkal benőtt, de még éppen kivehető keréknyomot követve a fák között töltöttünk mintegy 45 percet, mire kijutottunk közlekedhető utakra. A sok időveszteség után már csak a célbaérésre koncentráltunk.
Az utolsó 30 kilométeren autónk kezdett rendetlenkedni, fogyott az erő, fogyott az olaj a motorból. A célba már füstölve érkeztünk be. Kiderült, telement sárral a levegőszűrő és meghibásodott valami a turbóban, az meg nyomta az olajat a motorba.
Meglepetésünkre így is a 2. helyen végeztünk. A 3. helyezett Schiller Team ugyan ezen a napon több pontot ért el, de a lehető legkisebb 10 pontos előny alakult ki a mi javunkra. A győzelmet az előző fordulóban mögöttünk, a 2. helyen végző Krokoteam szerezte meg, akik jó hétvégét fogtak ki.
A bajnokságot most holtversenyben vezetjük kategóriánkban. A 3. fordulót szeptemberben rendezik, addig némi rendszerfejlesztést fogunk végrehajtani.
Csapat: TisztaVízzel.hu Offroad Kalandrally Csapat
Ezen a versenyen a következő összeállásban vettünk részt:
Vezető: Mozsgai Endre
Navigátor: Kósa Zoltán
Csapattag: Horváth Dániel
Már csak négyet kell aludni és ismét elrajtol az UNIQA Magyar Kalandrally Bajnokság népes mezőnye. Az idei évtől a budapesti Lurdy Ház ad otthont a szombat reggeli adminisztratív és technikai gépátvételnek, amelyre reggel 7 órától várjuk a csapatokat, majd fél 10-kor meglengetjük a kockás zászlót és elindul a flúgos futam.
A versenyhétvége első napján hét és fél órája lesz a csapatoknak arra, hogy megtervezzék a legoptimálisabb útvonalat Balatonszemes környékére és mindemellett természetesen a lehető legtöbb pontot gyűjtsék össze, ehhez a kapcsolatot kommunikációs partnerünk, a Vodafone biztosítja.
A szombat este sem fog móka és kacagás nélkül telni, hiszen különleges élményekkel vár mindenkit a somogybabodi sártenger, majd pihenésként a magyar tengerhez tesszük át székhelyünket, ahol egy remek vacsora közben oszthatják meg a csapatok a nap élményeit.
Vasárnap fél kilenctől a somogyi dombság páratlan látványában gyönyörködve vethetik bele magukat a kalandorok a koordinátavadászat élménydús programjába és fedezhetik fel a Balaton déli partjának rejtett gyöngyszemeit.
Ne felejtsétek otthon a családot és a barátokat sem, hiszen még mindig költségmentesen jöhetnek azok a csapatok, akik még nem próbálták ki és nem „fertőződtek” meg a Kalandrallyval. Jelentkezni május 30-án, csütörtök éjfélig van lehetőség a sandlander.com oldalon.
Uniqa Magyar Kalandrally Bajnokság, 2013. évi II. futam
Cél: Balatonszemes
2013. május 25-26. HELYETT június 1-2.!
Rajt:
Gondolom június 1-én, szombat reggel a Lurdy Ház (Budapest, Könyves Kálmán krt. 12.-14.) parkolójából
Technikai és adminisztrációs gépátvétel: 07.00-08.30
Rajt: 09.30
Táborozás a somogybabodi ezercsillagos kempingben, vagy egyénileg!
1. hely a Magyar Kalandrally Bajnokság 2013. évi I. futamán
Véget ért az Uniqa Magyar Kalandrally Bajnokság 2013. évi I., kalocsai futama
Light kategóriában vettünk részt ezen, ami a másik, heavy kategóriához képest csak annyi különbséggel jár, hogy speciális (úgynevezett offroad speciál) terepfeladatokat nem tartalmaz az itiner.
GPS alapján navigálva kell minél több megadott koordinátára, feladathoz eljutni és azok megoldását rögzíteni, valamint Team Spirit csapatfeladatokon adott helyszíneken különböző dolgokat elvégezni ( kerámiafestéstől a színészkedésig :) ) és ezekkel szintén pontokat gyűjteni, majd lehetőleg az adott szintidőn belül beérni a célba.
Tehát nem csak a sebesség, sokkal inkább az ügyesség, a gondolkodás, a navigálás dönt.
Kommunikációs félreértés miatt az első napon 7 és fél óra után értünk be a célba, holott 8 óránk lett volna rá... eldobtunk 30 percet, ezzel legalább 140-160 pontot... így az első nap után a 4. helyen álltunk 110 pont hátránnyal a vezető csapat előtt.
A második napon már nem volt félreértés, nem volt mese, nem volt probléma.
A rajt után eléggé egy bolyban autóztunk az előttünk álló csapatokkal, ami némileg stresszelt mindenkit, de aztán megléptünk tőlük, más irányt választottunk és jól tettük!
A mezőgazdasági és erdős területek között vezető utakon jól haladtunk, alig-alig vesztettünk időt, szinte tökéletesen sikerült a napunk.
A csapat, a taktika, a logisztika is összeállt és a széria Opel Frontera sem riogatott hibákkal így a nap végére 250 ponttal sikerült többet gyűjteni az addig vezető csapatnál, végül 140 pont előnnyel megnyertük az Uniqa Magyar Kalandrally Bajnokság 2013. évi I., kalocsai futamának light kategóriáját! A győzelemért 20 pontot kaptunk, jelenleg vezetjük a bajnokságot a kategóriánkban.