2013. szeptember 14-15-én zajlott az immár klasszikusnak mondható Budapest-Makó kalandrally verseny, a Budapest-Bamako hivatalos előfutama, egyben az Uniqa Magyar Kalandrally Bajnokság idei III. futama.
Ismét az offroad speciál feladatok nélküli light kategóriában indultunk, a Frontera betegeskedése miatt egy beugró autóval és annak tulajdonosával, Istvánnal kiegészülve.
A közel 30 éves széria kis Pajero jól ment, elvileg jobb autók végeztek mögöttünk, mutatva hogy a technika itt nem minden.
A csapat jó munkája meghozta gyümölcsét. Ugyan az első napi eredménylistán még 2. helyen álltunk, másnap délutánra kiderült hogy több pontunk van, mint amit meghirdettek, így szerény 20 pontos előnnyel vezettünk az első nap után, bár mi nem így tudtuk. Csak sejtettük...
A második napon is jól haladtunk, mi hibátlannak éreztük a napot, a bonus pontokkal járó feladatsorokat is megoldottuk. Mint kiderült, két feladatot félreolvastunk (például S betűnek látszott valami amit 5-nek fordítottunk, de 8-as vagy 9-es kellett volna hogy legyen) vagy a felfestés csapott be bennünket... nem tudjuk. Emiatt elvesztettünk 340 pontot (2 feladat 20-20 pont, 100 és 200 pont bonusok), ami rengeteg! Ennek ellenére megnyertük a versenyt!
"Ha" ugyan nincs a sportban... de "ha" ez a 340 pont plusz meglett volna, nagy fölénnyel nyerünk. Kár érte, de végül is a pontversenyt nem a "ha" dönti el.
A kis Pajero kapott szegény. Az első napon már a hátsó futómű megsérült, az üzemanyagtankot spanifer tartotta a helyén, szivárgott a gázolaj egész úton. A második napon a kartervédő lemez adta fel ragaszkodását a karosszériához és inkább origamisan elgyűrődve ottmaradt Csongrád megye homokjában.
Most mindenesetre két győzelem és egy második hely után szoros 5 ponttal vezetjük a pontversenyt. Így a végső győzelem, a bajnoki cím elnyerése az idei utolsó futamra maradt. November, Erdély, 3 nap... jövünk és ismét odatesszük magunkat!