Június 1-én és 2-án zajlott a Sandlander szervezésében az Uniqa Magyar Kalandrally Bajnokság idei 2. futama.
A budapesti Lurdy Ház parkolójából rajtoló verseny mezőnye az első napon Balatonszemes környékére, pontosabban Somogybabodra érkezett be mintegy 300 km megtétele után közutakon, erdei, mezei földutakon, sáros terepen keresve a GPS koordinátás feladatokat, megoldva a Team Spirit csapatfeladatokat és a heavy kategóriások az Offroad Speciál terep-ügyességi feladatokat.
Az Opel Frontera küszködő-nyikorgó első hajtással, de haladt. Ezúttal nem a megszokott csapatösszeállítás ült az autóban, tartalék tagunk életében először vett részt ilyen versenyen.
Sajnos a navigációs rendszerünk szoftverhiba miatt az első napon nem volt velünk. Hihetetlen, de a 60-70 feladat elérése közben 181 alkalommal szakadt meg a kapcsolat a GPS és a laptopon futó szoftver között, ez jelentősen lelassított bennünket és stresszelte a navigálást.
Egy mély nyomvonalas sáros szakaszon mintegy 15 percre megfeneklettünk, nem volt elég az autó szabad hasmagassága. A Gekko Team segítségével gyorsan szabadultunk innen, majd folytattuk a versenyt.
Az elakadás és a navigációs szoftver problémája ellenére meglepetésünkre a nehéz terepen is a 2. helyen álltunk az első nap után. Sajnos az 1. helyezett Krokoteam nagy pontelőnyt szerzett. A 3. helyre beérkezett tavalyi bajnokcsapat, a Schiller Team mindössze 20 ponttal volt mögöttünk, de autójuk, a Mitsubishi L300 a nap végére hengerfejes lett.
A versenynap Somogybabodon ért véget, ahol a heavy kategóriások OS feladatokkal szerezhettek további pontokat.
Vasárnap, a 2. napon elsősorban biztonsági autózásra törekedtünk. Reggel a Schiller Team egy komolyan megépített csereautóval (Mitsubishi Pajero V6) jelent meg, tehát erős erőfölényére lehetett számítani, magunkban elkönyveltük a várható 3. helyet.
A sáros, szétázott, dagonyás somogyi dombok nem voltak jó terep nekünk, navigációs tévedések és egy borulásveszélyes elakadás is közbejött. Ezután még olyan, térképen jelzett erdei útra is bekeveredtünk, ahol erdészeti-katonai terepes teherautókon kívül más nemigen ment volna el, így egy utoljára több éve használt, bozóttal, bokrokkal benőtt, de még éppen kivehető keréknyomot követve a fák között töltöttünk mintegy 45 percet, mire kijutottunk közlekedhető utakra. A sok időveszteség után már csak a célbaérésre koncentráltunk.
Az utolsó 30 kilométeren autónk kezdett rendetlenkedni, fogyott az erő, fogyott az olaj a motorból. A célba már füstölve érkeztünk be. Kiderült, telement sárral a levegőszűrő és meghibásodott valami a turbóban, az meg nyomta az olajat a motorba.
Meglepetésünkre így is a 2. helyen végeztünk. A 3. helyezett Schiller Team ugyan ezen a napon több pontot ért el, de a lehető legkisebb 10 pontos előny alakult ki a mi javunkra. A győzelmet az előző fordulóban mögöttünk, a 2. helyen végző Krokoteam szerezte meg, akik jó hétvégét fogtak ki.
A bajnokságot most holtversenyben vezetjük kategóriánkban. A 3. fordulót szeptemberben rendezik, addig némi rendszerfejlesztést fogunk végrehajtani.
Csapat: TisztaVízzel.hu Offroad Kalandrally Csapat
Ezen a versenyen a következő összeállásban vettünk részt:
Vezető: Mozsgai Endre
Navigátor: Kósa Zoltán
Csapattag: Horváth Dániel